Maandagavond Wintercompetitie

Vanaf 15 augustus is het mogelijk je in te schrijven voor deze competitie. Vanaf 3 oktober tot 1 april (m.u.v. de kerstvakantie) speel je om de week een wedstrijd van anderhalf uur met een vaste partner. HD of GD. Mail loek.vanstraaten@gmail.com voor meer informatie of lees hier meer over deze competitie.

Barcommissie in het zonnetje

Je heb vast regelmatig een bericht ontvangen van de barcommissie. Maar wie zijn dat? Sinds vorig jaar hebben Saskia de Groot – Cuperus en Ferdinand van Noort de taak op zich genomen om de bardiensten te regelen. Het organiseren van de bardiensten is een flinke klus. Eerst moeten alle bardiensten met data en tijden worden ingevoerd, vervolgens moet iedereen gemaild worden, en is er later vaak nog een herinnering nodig. Daarbij moet bijgehouden worden of iedereen voldoende bardiensten heeft gedraaid.

Als alles spoedig verloopt dan valt het werk wel mee. Waar veel tijd in zit is het opvangen van uitgevallen bardiensten en verwerken van wijzigingen vanuit leden. Gelukkig is er een barcommissie die alles coördineert en zorgt dat de bar zo goed mogelijk blijft draaien en we allemaal van een hapje en drankje kunnen genieten. Helaas zal Ferdinand van Noort uit de commissie stappen omdat het niet meer te combineren is met zijn nieuwe baan. Dat betekent dat het runnen van de bar in gevaar komt en de kantine op sommige tijden niet bemand zal zijn. Dat is natuurlijk niet wat we willen. Om de bardiensten te kunnen blijven regelen zijn we daarom met spoed op zoek naar twee mensen die Saskia kunnen helpen.

Dus als je plannen en mailen leuk vindt, meld je dan aan als vrijwilliger via info@barcommissie.nl

Bij deze willen we Saskia en Ferdinand heel hartelijk bedanken voor hun inzet en toewijding om te zorgen dat de bardiensten zo goed mogelijk verlopen. Daarom staan ze deze maand in het zonnetje!

 

Even off-line

Op dit moment is Tennis Direct druk bezig met het verhuizen van hun magazijn van Warmond naar Waalwijk en het overstappen naar een nieuw ERP systeem. Dit is een mega project. Zij zullen aanstaande woensdag 6 juli overgaan naar het nieuwe ERP systeem met gevolg dat zij 95% van de artikelen gaan versturen vanuit Waalwijk. Het magazijn in Warmond blijft nog wel operationeel voor de verhuizing maar in de basis zal hier niets meer uit verzonden worden. Omdat de clubshop vrij complex is qua bedrukking met clublogo’s moet dit op de juiste manier geïmplementeerd worden. Als gevolg hiervan zijn zij genoodzaakt om de clubshop tijdelijk offline te halen. Dit zal naar verwachting voor een periode van twee weken zijn. Zodra de clubshops weer online staan, maken ze dat weer kenbaar.

Gefeliciteerd, Pim Mulier heeft een nieuw bier contract!

Goed nieuws! Zoals al in de ALV aangekondigd, heeft onze club recentelijk een nieuw biercontract gesloten met AB-InBev voor de levering van bier en frisdranken. Het contract is financieel gunstig voor de club en daar zijn we erg blij mee! 

Dat betekent dat over ca. twee weken het assortiment wordt aangepast. We nodigen iedereen uit om het nieuwe assortiment van A tot Z uit te proberen. 

Lees meer

Vacature Lokatiemanager

Voor 12 uur per week zijn wij op zoek naar een proactieve en gastvrije locatiemanager.

Taken (o.a.)

  • Inkoop, kassa en facturatie beheren voor de kantine;
  • Samenwerken met de barcommissie;
  • Instructies voor barvrijwilligers en overige zaken rondom de keuken/bar op orde houden;
  • Aanspreekpunt zijn voor de vereniging;
  • Monitoren onderhoud, schoonmaak en netheid park en kantine.

Eisen: 

  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Goede planner en organisator;
  • In staat verantwoording af te leggen aan het bestuur;
  • Proactief en zelfstandig taken oppakken;
  • Staat achter het gezonde kantinebeleid van de vereniging en is bereid die te volgen;
  • Gastvrij;
  • Bereid tot het behalen van BHV certificaat (of al in bezit).

Salaris: Wij bieden een ZZP contract met een salaris van € 25,-  per uur, ex BTW.  Laptop en werktelefoon worden ter beschikking gesteld door de vereniging.

Vragen en uw sollicitatie kunt u sturen naar info@tpvpimmulier.nl. Je sollicitatie moet uiterlijk 1 juli 2022 binnen zijn.

Open toernooi Tennis en Padel 26-6 t/m 3-7

Na het grote succes met bijna 260 spelers en acht padelbanen in maart 2022 organiseert TPV Pim Mulier in Haarlem van 26 juni t/m 3 juli weer een Open Padel toernooi + een P250 toernooi voor de A-categorieën. Ben jij erbij? Wil je werken aan je rating of gewoon kennismaken met de dynamiek van 8 volle padelbanen waar veel strijd wordt geleverd, volle terrassen en je onderdompelen in de energie van het grootste toernooi van de regio, schrijf je dan snel in. De loting vindt plaats op beschikbaarheid en volgorde van inschrijving. Padel P250 betekent dat er maximaal 250 punten voor de wereldranglijst te verdienen zijn!

LET OP! Het is niet toegestaan deel te nemen aan zowel tennis als padel.

KLIK HIER voor de link naar tennis inschrijving.

KLIK HIER voor de link naar padel inschrijving. 

Lees meer

Open dag voor padel en tennis groot succes!

Mede door het fantastische weer was de open dag voor padel en tennis een groot succes. Vooral voor padelevenementen was erg veel animo.
's Ochtends kon vrijelijk door iedereen, vooral niet-leden, een padelballetje geslagen worden en de banen waren vol! Om 12 uur stonden bijna 30 kinderen klaar voor hun eerste kennismaking met de padelsport. Joey moest hier en daar wat improviseren maar iedereen was enthousiast. De padel clinic door een tweetal Spaanse trainers van PadelAcademy uit Rijswijk werd ook uitgebreid bezocht. Het was soms een beetje zoeken naar de juiste partner met een gelijkwaardige speelsterkte maar we hebben weer wat nuttige tips kunnen horen. 

In de tussentijd was er op de tennisbanen een jeugdtoernooitje bezig en waren er wat mensen gekomen om een tennisclinic te volgen.

Om 16.00 uur was wethouder Sport Eva de Raadt te gast om samen met onze voorzitter Richard symbolisch het lint door te knippen voor de officiële opening van baan 4 t/m 8.

Na een prachtige wedstrijd tussen de Spanjaarden en Joey en Coen van TOM (zij dolven het onderspit) werden er nog vijf mooie prijzen verloot onder de aanwezige deelnemers.
Twee mooie waardebonnen van elk 100 euro werden beschikbaar gesteld door Mypadeltour.nl waarvan twee personen voor informatie op het park aanwezig waren.  
Padeldirect.nl had ook een waardebon van 25 euro klaarliggen en uiteindelijk ging Marjan er met de hoofdprijs, een racket van HEAD, vandoor.

Nadat er gesmuld kon worden van een lekkere hamburger of een broodje kip bij de foodtruck van Jorevents.nl kon iedereen met een voldaan gevoel naar huis. 

Iedereen bedankt voor de organisatie, de bardienst, de aankleding en een prachtig seizoen toegewenst!

Lees meer

Een klusdienst in plaats van een bardienst?

Wil je misschien eens een middagje klussen in plaats van bardienst? Dat kan ook! 

Je kunt je twee maal per jaar inschrijven voor de klusdag (ochtend of middag). Het is altijd gezellig om met elkaar wat klusjes voor de vereniging te doen en het geeft veel voldoening.

Je kunt denken aan: schoonmaakwerk, opruimwerk, schilderwerk, kleine klusjes zoals vlaggen vernieuwen of banken herstellen. Noteer alvast 24 september voor de volgende klusdag.

Stuur een mailtje naar Ben Wilshaus met jouw aanmelding. voorzitter.stpimmulier@gmail.com

 

Gezocht!

Vind jij het leuk om mee te denken over het reilen en zeilen en de toekomst van onze mooie vereniging TPV Pim Mulier? Dan zoeken wij jou!  Na drie jaar met veel plezier de Secretaris functie te hebben bekleed, draagt Marrit het stokje graag over.

Wat houdt dit nu precies in?

  • coördineren van maandelijkse agenda en verslaglegging
  • coördineren van de mailbox
  • samenstellen van de nieuwsbrief i.s.m. de redactie
  • gezamenlijk met de TC en JC de kwaliteit van de tennis- en padelschool borgen 
  • gezamenlijk met het bestuur vormgeven aan ledenactiviteiten zoals; bv organisatie nieuwjaarsborrel en vrijwilligersdag

Tijd per week: 1 – 1,5 uur voor een periode van drie jaar (wenselijk)

Misschien lijkt het veel, maar ze verzekert je dat het meevalt. Het is een erg leuke rol om je steentje bij te dragen aan de toekomst van onze mooie vereniging! Ze praat je graag bij over wat de functie inhoudt. Ben je enthousiast laat het ons weten! Heb je nog twijfels neem gerust contact op via bestuur@tpvpimmulier.nl of zoek haar nummer op in de Clubapp en stuur haar een berichtje.

Neem jij het racket van haar over?

Bedankt vrijwilligers!

Egbert Vonk is voorzitter geweest van de TC en het bestuur bedankt hem hartelijk voor zijn inzet en toewijding om de TC in goede banen te leiden en de competitie-indeling een nieuwe impuls te geven.

Henk Zijlstra was 15 jaar lang lid van de TC en heeft enorm veel uitdagingen gehad in het indelen van alle competities. Door dit werk is hij bij vrijwel alle tennissers bekend! Hij probeerde met ieders wensen rekening te houden, stond altijd klaar voor hand- en spandiensten, en regelde mooie boxen voor goed geluid tijdens feestjes en toernooien. Ook nu nog zet hij zich in voor zaken die met digitalisering te maken hebben. Het bestuur is hem enorm erkentelijk voor zijn langdurige inzet en enthousiasme om elke keer weer te zorgen voor een optimale indeling en het in goede banen leiden van de competitie.

 

Nieuwe banen

Vamos, we gaan los! Na de afgelopen maanden hard te hebben gewerkt aan de realisatie van de vijf nieuwe padelbanen kunnen ze nu in gebruik worden genomen vanaf vrijdag 4 februari 12:00 uur. Een mooi moment voor de vereniging en onze dank gaat uit naar iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd. Met de live gang van de banen ook goed om meteen even de regels te delen die gelden bij het reserveren van een baan.

Een baan kan je een week van te voren (168 uur) digitaal reserveren, dus op maandag 12:00 uur kun je banen tot maandag 12:00 uur reserveren. Dit geldt niet voor de padelbanen die ook openstaan voor verhuur. Padelbaan 3, 5 en 6 zijn banen voor de verhuur. Daluren zijn 72 uur van te voren te reserveren. Piekuren zijn 72 uur van te voren te reserveren. Dit zal regelmatig beoordeeld en eventueel aangepast worden om de optimale verhouding te vinden voor vrij-spelen en verhuur.

Bij tennis zijn de banen allemaal 7 dagen van te voren af te hangen. De speeltijd voor alle disciplines is 60 minuten.

Hieronder nogmaals de belangrijkste uitgangspunten:

  • Er wordt verschil gemaakt tussen dal en piekuren 
  • Tennisbanen: De piekuren zijn van maandag tot en met vrijdag vanaf 19 uur, zaterdag en zondag tot 12:00 uur. 
  • Padelbanen: De piekuren zijn van maandag tot en met vrijdag vanaf 18 uur, zaterdag en zondag tot 14:00 uur. 
  • Er wordt onderscheid gemaakt tussen tennis en padel waardoor mensen die beide spelen meer openstaande reserveringen kunnen hebben.
  • Het is mogelijk om tijdens daluren meerdere reserveringen op een dag te hebben. 

Aantal openstaande reserveringen:     Tennis    Padel

  • Tijdens daluren per week:              10      10
  • Tijdens daluren per dag:                      2          2
  • Tijdens piekuren per week:               3          3
  • Tijdens piekuren per dag:                     1          1   

De regels omtrent het meenemen van introducés zijn niet gewijzigd. Dit kan nog steeds wanneer je een baan reserveert via de browser van je computer of telefoon/tablet. Introducés toevoegen via de clubapp wordt niet ondersteund.

Wij wensen iedereen veel plezier met de ingebruikname van de nieuwe banen.

In het zonnetje!

In het zonnetje januari 2022: Wat doet toch die TC?

Misschien heb je wel eens gehoord van de TC, maar weet je niet wat de mensen van de TC doen of waar de afkorting voor staat. De Technische Commissie (TC dus) is cruciaal voor onze club. Zonder de TC geen competities en toernooien.

De grootste taak van de TC is het organiseren van de tennis- en padelcompetitie. Met vier competities per jaar op vrijdag, zaterdag én zondag, het ervoor zorgen dat iedereen die mee wil doen een plekje krijgt in een team dat bij hen past, het inplannen van en puzzelen met de competitiedagen en tijden, en het houden aan de deadlines van de KNLTB, is dit een hele klus. 

Voor de officiële toernooien zoals het Open Dubbel- en Open Toernooi zorgt de TC dat deze tijdig ingeschreven zijn bij de KNLTB. Ook regelt de TC de interne Pim Poule waar veel leden aan meedoen. Daarnaast evalueert ze de lessen en activiteiten van de tennis- en padelschool eens per kwartaal, houdt ze zich bezig met het blokken van banen, met de inkoop van ballen en beschikbaar stellen van ballen tijdens toernooien/competities, en het maken van het baanbezettingsschema.  Ze zorgt ervoor dat we genoeg verenigingscompetitieleiders (VCL) en verenigingstoernooileiders (VTL) hebben en dat er verschillende evenementen worden georganiseerd. Dus eigenlijk bijna alles wat je kan bedenken bij het organiseren van padel en/of tennis.

De TC bestaat uit Martijn van den Ham (voorzitter), Sheila van Trigt, Nynke Pranger (secretaris), Lars Krommendijk en Saskia Moeskops.

Martijn en Sheila regelen de tenniscompetitie, Nynke en Lars de padelcompetitie en Saskia de Pim Poule. Edmund van Wijk is aanhangend lid en zorgt voor het blokken van de banen en Elly Schavemaker is aanhangend lid voor de vaste verhuur van de banen. De TC kun je bereiken via: tc@tpvpimmulier.nl

Bij deze willen we hen allen hartelijk bedanken voor hun inzet en toewijding om alle technische zaken op rolletjes te laten lopen. Daarom staan ze deze maand in het zonnetje!

Oud voorzitter Peter van Neste overleden

Afgelopen vrijdag 24 december 2021 overleed onze oud-voorzitter en lid van verdienste Peter van Neste.

Zijn motto was: “Een mens geniet het meest van het genot van een ander”.

Vanaf 1985 was hij een gedreven tennisser en maakte heel lang deel uit van een mix-team op de zaterdag. Hij wilde altijd graag winnen. Zo ook in zijn jaren als voorzitter van Pim Mulier van 2005 t/m 2010. Hij maakte het mogelijk dat we een 12-maanden vereniging werden, Tennisforce en verlichting kregen voor alle banen én we werden de grootste tennisvereniging van Haarlem.

Met de gemeente, aangrenzende verenigingen en sponsors had hij nauw contact. Dan kwam zijn zakelijke achtergrond goed van pas. En, ná gedane zaken zorgde hij ook voor de nodige ontspanning.

Wij danken Peter voor zijn lef, zijn inzet, zijn visie, zijn gezelligheid en voor al die jaren die hij zich inzette voor onze club. Een mens met een waar verenigingshart. We gaan hem missen.
“Bedankt, bedankt, bedankt”

Wij wensen zijn kinderen en verdere familie heel veel sterkte toe.

Bestuur TPV Pim Mulier

 

Lees meer

Gezocht: Grafisch Ontwerper

Vind je het leuk om grafische ontwerpen te maken of ben je misschien zelf ontwerper?
We zoeken met spoed iemand die voor onze mooie club een flyer kan ontwerpen.

E-mail naar secretaris@tpvpimmulier.nl als je geïnteresseerd bent.

Padelinstuif voor jeugdleden

De komende weken worden er op dinsdagmiddag van 17:00-18:00 uur gratis Padellessen georganiseerd voor de jeugdleden van Pim Mulier. We starten op 12 oktober.

Vooraf aanmelden is niet nodig, kom gewoon op dinsdagmiddag om 17:00 uur naar de Padelinstuif op ons park en speel lekker en gratis mee. Ieder jeugdlid is welkom! 

Padelfilmpje op ons park

 Hier een filmpje dat Bob Reuvers heeft opgenomen samen met Guido, Robin en Koen. Wat een talenten hebben we toch op de club!

 

Ball Rescue

Bal Rescuer te koop

Nieuwe ballen spelen het fijnst, maar het is wel een beetje zonde om ballen weg te gooien. Gelukkig is er nu een manier om ballen langer goed te houden. Met de Ball Rescuer kun je namelijk tennis- én padelballen tot wel 10 x langer gebruiken! De Ball Rescuer is nu te koop in de kantine met korting, voor slechts € 29,90! Met de Ball Rescuer blijven je ballen langer goed. De Ball Rercuer is namelijk een soort "ballenpomp". Het werkt heel eenvoudig. Klik op deze link voor een filmpje.

Sponsor ook een scorebord!

Wellicht is het je al opgevallen dat op baan 5 een nieuw scorebord is geplaatst, een zogenoemd M-scorebord. De oude scoreborden op alle overige banen zijn hard aan vervanging toe en de wens is uitgesproken om voor alle banen over te gaan op deze M-scoreborden. Een van onze leden, Louise Mennen (Mennen Training&Consultancy) heeft tijdens de ALV aangeboden het eerste scorebord te willen sponsoren. Half april is het eerste M-scorebord geplaatst op baan 5 met haar logo erop. Wil jij nu ook zo'n mooi bord sponsoren of ken je iemand die deze kans niet wil missen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. We willen alle banen voorzien van een nieuw scorebord dus dit is je kans!
Heb je interesse en wil je meer weten over bijv. de kosten, neem dan contact op met het bestuur.

Ballendrukvat

Met een ballendrukvat kun je honderden ballen weer op druk brengen. Ideaal voor tennisscholen, maar ook voor toernooien. Het ballendrukvat is de duurzame keuze voor elke tennisvereniging! Speel langer met ballen, verbruik minder ballen en bespaar op de kosten. Interesse? Een ballendrukvat is gratis te leen bij Tennis- en Padelvereniging Pim Mulier.

Lees meer