Bardiensten

Bardiensten

Samen maken we de club!

Bardiensten

Bij Pim Mulier runnen we zelf als vrijwilliger ons gezellige clubhuis. Op deze manier kunnen we de contributie en de prijzen van het eten en drinken laag houden. Zo kunnen we met zijn allen, naast een pot tennis of padel ons ook inzetten voor de club. Seniorenleden zijn verplicht minimaal drie keer per jaar een kantinedienst te draaien. Word je in de tweede helft van het jaar pas lid (1 juli t/m 30 september) draai je nog twee diensten tot het einde van het jaar. Word je pas in het laatste kwartaal lid, dan gaan jouw bardiensten in per 1  januari van het nieuwe jaar. 

Activiteiten tijdens een bardienst

Als seniorenlid draai je minimaal drie keer per jaar een bardienst. Tijdens de bardienst zorg je dat de bestelde drankjes en eten klaar gezet worden. Je beheert uiteraard de kassa, vult de koelkasten aan, maar je zorgt er ook voor dat het er zowel binnen als buiten (terras) netjes bij staat. Het klaarmaken van eten beperkt zich tot eenvoudige keukenhandelingen het klaarmaken van tosti's, patat, bitterballen, broodje kroket en dergelijke. Tijdens grote evenementen kan dat worden uitgebreid.

Vrijstelling

Ben je jonger dan 18 of ouder dan 70 jaar, dan hoef je geen bardiensten te draaien. Wanneer je door bv. zwangerschap of een ernstige blessure geen bardiensten kunt draaien, kun je een vrijstelling aanvragen. Stuur dan een e-mail met de reden voor vrijstelling aan barcommissie@tpvpimmulier.nl.

Afkopen bardienst

Als je één of meerdere diensten wilt afkopen voor €50,- per dienst, meld dit dan aan de barcommissie via barcommissie@tpvpimmulier.nl en geef aan hoeveel bardiensten je wilt afkopen.  

Lidmaatschap opgezegd?

Als je je lidmaatschap hebt opgezegd, bijvoorbeeld omdat je gaat verhuizen, ben je tot het einde van je lidmaatschap, dus het einde van het kalenderjaar, verplicht om bardiensten te draaien of iemand anders ervoor in te schakelen.

Inschrijven bardiensten

Je kunt jouw bardiensten inplannen via de Club App en via de website.


Via de ClubApp

Op afstand diensten inplannen doe je in de ClubApp. Selecteer onderin 'Club' en dan bovenin 'Diensten'. Op deze pagina zie je een overzicht van alle beschikbare diensten. Je ziet hier in één opslag welke data nog beschikbare diensten hebben en welke niet. Door een datum te selecteren, krijg je de mogelijkheid om jezelf in te schrijven. De dienst kun je daarna ook weer terugvinden bij ‘home’. Het is ook mogelijk om jezelf uit te schrijven, indien jouw club dit toelaat. Dit kun je doen door de dienst te selecteren en dan op ‘ingeschreven’ te klikken, dan zie je de mogelijk om jezelf uit te schrijven. Lukt dit niet? Stuur ons dan een bericht.


Heb je de ClubApp nog niet? Download deze middels de voor jou geschikt app shop. Meer informatie over de ClubApp vind je hier.

Via de website

Log in met jouw gegevens via de groene knop bovenin. Log vervolgens in met je bondsnummer en wachtwoord, dat is hetzelfde wachtwoord dat je gebruikt voor de KNLTB Clubapp. Je komt nu in het dashboardscherm uit van Pim Mulier.

  • Wanneer je ingelogd bent en je klikt op 'Mijn Club' zie je een overzicht met allerlei tabbladen.
  • Klik op het tabblad 'Diensten' en selecteer een groene mogelijkheid voor het invullen van de bardienst.
  • Je bardienst is ingepland.


Lukt het je niet om je in te schrijven voor een bardienst of heb je andere vragen rondom de bardienst? Stuur dan een e-mail naar
barcommissie@tpvpimmulier.nl.

Dienstenplanner

In de dienstenplanner staat bij elke dienst aangegeven of er een evenement (toernooi, jeugdactiviteit, enz) plaats vindt tijdens je bardienst, zodat je daarvan op de hoogte bent. 

Inschrijven voor de eerste twee bardiensten van een nieuw seizoen kan je doen 

tot 1 maart van het nieuwe jaar. Alle leden krijgen hiervoor begin december een oproep per mail en een bericht via de ClubApp. In de loop van januari wordt er een herinnering gestuurd en half februari krijgt iedereen die zich nog niet ingeschreven heeft een laatste oproep. Heb je op 1 maart nog niet je twee diensten ingepland en ook nog geen verzoek tot afkoop gedaan bij de barcommissie, dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent met afkopen en zal de penningmeester een incasso versturen van €50,- per niet ingeplande dienst. 

 

Voor de 3e bardienst krijgen alle leden in de eerste week van mei een oproep. Begin juni wordt er een herinnering verstuurd en in de 3e week van juni een laatste oproep. Heb je op 1 juli je laatste dienst nog niet ingepland, gaan we er wederom vanuit dat je deze dienst wilt afkopen en zal de penningmeester de incasso versturen. 

Voorafgaand aan je bardienst 

Voorafgaand aan je allereerste bardienst zorg je dat je het IVA certificaat haalt. Alle leden hebben als ze achter de bar staan namelijk een IVA certificaat nodig. Niet schrikken, het certificaat halen kost weinig tijd en iedereen kan het. Je kunt het IVA certificaat halen op: www.nocnsf.nl/iva. Als e-mailadres van de bar verantwoordelijke vul je het volgende adres in: kantine@tpvpimmulier.nl en als verantwoordelijke Wouter van Buizen.

Als je het certificaat gehaald hebt, stuur dan een kopie naar kantine@tpvpimmulier.nl 

Voor je volgende bardiensten blijft dit certificaat geldig, je hoeft het dus maar één keer te halen. 

 

Een week voorafgaand aan je bardienst ontvang je een mail ter herinnering met daarin instructies over je bardienst. 

Het draaien van een bardienst 

Alle instructies voor de bardienst (hoe de kassa werkt, wat je precies moet doen etc.) zijn te vinden achter de bar, naast de kassa en bij de diverse apparaten. 

 

Als je iets wil melden aan de locatiemanager (bijvoorbeeld dat er een product op is, iets stuk is gegaan of er iets verkeerd is gegaan), noteer je dat in het notitieboekje achter de bar.

Als je toch niet kan, nadat je je hebt ingeschreven 

Als je je hebt ingeschreven of staat ingeroosterd voor een bardienst en je kan toch niet dan neem je de volgende stappen: 

 

  1. Ga op zoek naar iemand om je dienst mee te ruilen. Vraag rond in je tennis/padel groepsapp of vraag mensen die je niet kent maar ingedeeld staan op een datum wanneer je wel kan. De gegevens van de meeste leden zijn te vinden (na inloggen) op de website en in de ClubApp.
  2. Als bovenstaande niet lukt stuur je, uiterlijk twee weken voor je dienst een mail naar de barcommissie en toon je aan dat je serieus hebt geprobeerd om een vervanger te vinden. 
  3. De barcommissie zal zo nodig zorgen voor een betaalde invalkracht. Je zorgt er zelf voor dat je z.s.m. een andere dienst inplant. 

Als je niet komt opdagen

Als je niet op bent komen dagen of je meldt je zonder goede reden minder dan 2 weken van tevoren af dan krijg je een boete en zal een bedrag van €65,- van je rekening worden afgeschreven. Daarnaast vervalt je bardienstverplichting niet. De boete is dus geen afkoop. Je brengt daarmee namelijk degene die op dat moment wel achter de bar staat in de problemen of zorgt ervoor dat de kantine dicht is. 

Wil je extra betaalde bardiensten draaien? 

Vind je het leuk om bardiensten te draaien? Misschien wil je dan wel in onze poule van betaalde krachten. Als je je barverplichtingen hebt voldaan (dus drie diensten hebt gedraaid), kun tegen betaling van € 50,-  per dienst, extra diensten draaien. Als je dat wilt, geef dit dan door aan de barcommissie.

 

Zorg dat je het een en ander goed regelt, zodat we er met z’n allen erop kunnen vertrouwen dat er altijd iemand achter de bar staat. 

 

Veel plezier met het draaien van je bardiensten! 

Share by: